FAQ  •  Register  •  Login

Solo Instances

Moderator: MiRai

<<

El Finito

Posts: 8

Joined: Sat Feb 22, 2020 8:13 am

Post Mon Jun 08, 2020 11:44 pm

Solo Instances

Heya Guys,

i´m coming to Rohan next Days and i remember from my last Char (non Boxing Char) that Rohan has got lots of Solo Stuff to do. I hate that Solo Stuff, its not fine to do the Content many Times again in a Row and when I´m try do Broadcast my Crew the Game let minimum 1 Char walk against a Wall, Fence or something. Solo Stuff isn´t fine. How do you manage it??

Greez
<<

Kaische

Posts: 167

Joined: Sat Jan 08, 2011 12:11 am

Location: Germany

Post Tue Jun 09, 2020 2:53 am

Re: Solo Instances

Yes, Rohan has a lot of Instanced Stuff, but not all Solo, you can do most Instances in Duo, and when you are forced to do it solo, it often is simply ''disband group, join instance, talk to NPC, wait 5-10 minutes, talk again, leave''. Maybe follow an NPC.
Oh God, they talk you through a LOT of stuff!

Make a Mapped Key in ISBoxer to ''next NPC'' and ''near NPC'' (so you can tap that key twice to select the second near NPC.
And similarly ''next Enemy'' and ''near Enemy''.
I suggest do the same for ''next Item'' and ''near Item'' too while you are at it :)
Oh, and ''use''.

If you broadcast ''Instance Join'' at the same time, you can often, not always, with those 7 keys do those Solo Stuff with 6+ chars.



Me, i hated all the forced Warsteed-Instances in Rohan.

Just in general: /follow while riding/using a warsteed is NOT a good idea -.-
While following, characters maybe double, nay, triple their speed, run through the target, make an impossible turn and ... run away in a totally not wanted way and do not come back, even when you press /follow again.
Make a Mapped Key or a Click Bar ''STOP'' to send ''S'' to all chars and double tap it in case of emergency. Warsteeds have this ''ass-to-ground-sliding'' breaking mechanic :P
<<

El Finito

Posts: 8

Joined: Sat Feb 22, 2020 8:13 am

Post Tue Jun 09, 2020 5:29 am

Re: Solo Instances

Danke Dir, vermute das Du Deutsch kannst falls Deine Location kein Fake ist. ;))

Auf Rohan selbst frei ich mich absolut nicht, mit nem einzelnen Char gern aber als Boxer stell ich es mir sehr heftig vor. Da war unglaublich viel Solo Zeuchs.

Was ich bei mir eingestellt habe ist Gegenstände auswählen, Nächsten NPC auswählen, oder auch mein Ziel je nach dem was ich grad will, und Gegenstand sowie NPC benutzen bzw. damit zu interargieren. Alles ohne Broadcast und trotzdem machen se alle fleißig mit (die anderen Char), finds recht komfortabel und bequem.

Was mich natürlich unglaublich nervt aber dafür kann IS Boxer nix, ist das bei nem kurzen Weg die anderen Chars versuchen um einen rum zu laufen, dafür könnte ich LotRO mitunter echt erschießen.

Also abgesehen vom Kriegsross, hab ich das bisher, sind aber nicht alle Solo Instanten gleich, wie zb. nach Archet, was ja Solo ist am Ende. Den NPC im Target und mehrfach die Benutzen Taste drücken, das klappt sehr gut und da wäre es egal ob 4er oder 6er Boxing Gruppe. ABER... es gibt auch Solo Instanzen wo das garnicht klappt wie zb. im Intro von den Elben, da musste ich es schon mehrmals hintereinander machen, einzeln, das war tierisch nervig.


Sry for writing alot in German. :D
<<

Kaische

Posts: 167

Joined: Sat Jan 08, 2011 12:11 am

Location: Germany

Post Tue Jun 09, 2020 6:17 am

Re: Solo Instances

TL;DR
I answered his questions and linked to the discord channel.


Du vermutest richtig :)

Aber!
Damit andere Spieler später, in 5+ Jahren, nachlesen können, was wir hier schreiben wäre Englisch besser. Deinen Text in google.translate.com geworfen gibt so komische Dinge wie:
"I'm absolutely not free on Rohan himself, but with a single char I like it very much as a boxer."
Sicher nicht das, was du sagen wolltest *g*

Zu deinen Fragen:
Broadcast = Jede Taste geht an ALLE Spiele-Fenster -> Alle machen das gleiche!
Mapped Keys in ISBoxer = Du drückst Taste 4 und ISBoxer ''dreht'' die Taste um bevor sie im Spiel ankommt -> Charakter "Wächter" bekommt zum Beispiel Tastendruck 7 und Charakter "Jäger" bekommt zum Beispiel Tastendruck Alt+1

Du solltest fast niemals nie nicht Broadcast benutzen!! Mach für alles eine Mapped Key.

Wenn die anderen Charaktere versuchen um dich herum zu laufen ist das nicht die Schuld von ISBoxer oder von LOTRO. Das passiert, weil wir auf einem US-Server spielen und die Verzögerung von hier nach USA, Boston und zurück länger dauert als dein Spiel-Client das /folge Kommando ausführen kann. Je nachdem in welche Richtung jeder Charakter schaut, rennt er andere Kreise. Damit musst du leben :)

Das Tutorial bei den Elben ist schrecklich! Kaufe dir den "Beorning + Charakterslot".
1) Das Tutorial ist kürzer
2) Du kannst es (fast) 6+ Multiboxen, wenn du die richtigen Tasten gemapped hast :)

PS: (Im ISBoxer Discord gibt es einen deutschen Kanal, dort darfst du gerne Fragen stellen :)
<<

El Finito

Posts: 8

Joined: Sat Feb 22, 2020 8:13 am

Post Tue Jun 09, 2020 7:22 am

Re: Solo Instances

True, makes more Sense to write it in English. =)
The Most Online Translators are shit.

The Beorming Tutorial is more quickly than Archet? Will try it next Time, Think about to farm some LP with 2 more Accounts, so it would be nice to have a better / faster Tutorial.

Return to Lord of the Rings Online

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron